dc.contributor.advisor |
Grobler, Hermanus Bosman
|
|
dc.contributor.author |
Van der Merwe, Susanna Johanna
|
|
dc.date.accessioned |
2011-02-23T07:09:45Z |
|
dc.date.available |
2011-02-23T07:09:45Z |
|
dc.date.issued |
2010-04 |
|
dc.date.submitted |
2010-04 |
|
dc.identifier.citation |
Van der Merwe, Susanna Johanna (2010) Herdefiniering van identiteit as 'n proses van wording tydens
die adolessent se verlies van 'n geliefde, University of South Africa, Pretoria, <http://hdl.handle.net/10500/4048> |
en |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10500/4048 |
|
dc.description |
Text in Afrikaans, with summaries and keywords in Afrikaans and English |
|
dc.description.abstract |
This study is aimed at the development of strategies for therapists to be used with adolescents and late adolescents (15 to 20 years of age) who have lost a loved one. This will be done by focussing on the redefining of identity as a way of becoming. The starting point of the study is to be found in the problem formulation that the process of becoming of adolescents who have suffered the loss of a loved one, may be blocked because they do not have the necessary skills to overcome the loss. The second problem is that therapists do not have the necessary skills to empower these adolescents so that the redefining of identity can be achieved. |
en |
dc.description.abstract |
Hierdie studie is gerig op die ontwikkeling van strategieë aan terapeute vir adolessente
en laat-adolessente (vyftien- tot twintigjariges) wat die verlies van ’n geliefde(s) ervaar
het, deur te fokus op identiteitherdefiniëring as ’n wyse van wording. Die vertrekpunt
van die studie word gevind in die probleemstellings, naamlik dat adolessente wat verlies
van ’n geliefde ervaar se wordingsproses geblokkeer kan raak aangesien hulle nie oor
die vaardighede mag beskik om die verlies te oorkom nie. Tweedens het terapeute nie
die nodige vaardighede om hierdie adolessente te bemagtig sodat
identiteitherdefiniëring bewerkstellig kan word nie.
Die volgende gestelde navorsingsvrae het die navorsing gelei, naamlik: “Wat
ervaar laat-adolessente ten opsigte van hulle identiteit wanneer hulle verlies ervaar?” en
“Hoe kan daar deur middel van Gestalt-terapeutiese intervensie by die laat-adolessent
wat verlies van ’n geliefde ervaar, herdefiniëring van identiteit bewerkstellig word?”
Die navorsingsmetodologie het gevolg vanuit die Gestalt-, opvoedkundig-sielkundige
perspektiewe sowel as fenomenologiese sielkunde. Die metateoretiese aanname volg
vanuit gekombineerde kwalitatiewe en kwantitatiewe, beskrywende en verkennende
ontwerpe. Die kwalitatiewe deel het bestaan uit semi-gestruktureerde onderhoude met
die respondente en hulle ouer(s), asook ongestruktureerde onderhoude (terapeutiese
intervensie) met die adolessente. Elke respondent het aan ’n minimum van agt
6
terapeutiese sessies deelgeneem om die siklus van ervaringe te kon deurwerk. Die
kwantitatiewe deel het bestaan uit die Emotions Profile Index (EPI) wat beskryf kan
word as ’n ongestandaardiseerde meetinstrument wat die respondente se emosionele
profiele aangedui het en verder ’n blik gebied het op die konfigurasie van hulle identiteit.
Triangulasie het in die vorm van semi-gestruktureerde onderhoude, terapeutiese
intervensie met adolessente, sowel as die opvolgonderhoude met die adolessente en
hulle ouer(s), plaasgevind om die vertrouenswaardigheid van die studie te verhoog. ’n
Doelgerigte steekproef is getrek, wat respondente ingesluit het uit die Randburg
munisipale gebied in die Randburg distrik.
Kategorieë wat vanuit die data van die semi-gestruktureerde onderhoude, die
resultate van die EPI en die terapeutiese intervensie geïdentifiseer is, is geïntegreer.
Daardie temas wat aangebied is as voorstelle tot strategieë is later vernoem tot
voorstelle. Hierdie voorstelle wat deur die literatuur en terapeutiese intervensie
geverifieer is, is as feite aanvaar óf verwerp. Die aanvaarde temas is aangebied in die
vorm van terapeutiese strategieë.
Die daarstelling van terapeutiese strategieë se sukses word gemeet aan die
bemagtiging van terapeute sowel as hulle adolessente kliënte |
af |
dc.format.extent |
1 online resource (260 leaves): illustrations |
|
dc.language.iso |
af |
en |
dc.subject |
Qualitative approach |
en |
dc.subject |
Adolescence |
en |
dc.subject |
Redefining of identity |
en |
dc.subject |
Gestalt perspective |
en |
dc.subject |
Semi-structured interviews |
en |
dc.subject |
Combined qualitative and quantitative study |
en |
dc.subject |
Loss |
en |
dc.subject |
Process of becoming |
en |
dc.subject |
Gekombineerde kwantitatiewe en kwalitatiewe studie |
af |
dc.subject |
Semi-gestruktureerde onderhoude |
af |
dc.subject |
Kwalitatiewe benadering |
af |
dc.subject |
Verlies |
af |
dc.subject |
Adolessensie |
af |
dc.subject |
Identiteitherdefiniëring |
af |
dc.subject |
Wordingsproses |
af |
dc.subject |
Gestalt-perspektief |
af |
dc.subject.ddc |
618.928521 |
|
dc.subject.lcsh |
Adolescent psychology -- Case studies |
en |
dc.subject.lcsh |
Gestalt therapy -- Case studies |
en |
dc.subject.lcsh |
Grief in adolescence -- Treatment -- Case studies |
en |
dc.subject.lcsh |
Post-traumatic stress disorder in adolescence -- Treatment -- Case studies |
en |
dc.title |
Herdefiniering van identiteit as 'n proses van wording tydens
die adolessent se verlies van 'n geliefde |
af |
dc.title.alternative |
Redefining of identity as a process of becoming during the adolescent’s loss of a loved one |
en |
dc.type |
Thesis |
en |
dc.description.department |
Social work |
|
dc.description.degree |
D. Diac. (Spelterapie) |
|