The objective of the study was to assess financial access as a challenge to SMEs in tourism and in rural areas. The focus was on the relationships between financial access and its determinants, such as, information asymmetry, perceived risk, company size, performance and service quality. The research also looked at these determinants from a government support side. The theoretical framework was on government support and rural tourism development, with the focus on theories of motivation in developing rural tourism. These theories explained the development of destinations in quest of what the tourists expect or are to expect from a destination. The research employed a mixed methodology in data collection, analysis and presentation. The study findings show that a positive relationship exists between the variable, service quality, and access to finance as validated by the Pearson Correlation Test. The Regression Model showed that there was a relationship between accesses to finance, size of the business and service quality (using quality of financial statements as a measure for service quality), however, the study did not statistically substantiate the relationship. Further, the study findings failed to prove the direction of the relationship in existence between the variables of perceived risk and access to finance.
Maikemišetšo a nyakišišo ye e be e le go sekaseka phihlelelo ya ditšhelete bjalo ka tlhohlo go dikgwebo tše nnyane le tša magareng (diSME) go tša boeti gape ka dinagamagaeng. Nepo ya nyakišišo e be e le go kamano gare ga phihlelelo ya ditšhelete le dilo tšeo di e laolago, go swana le go se lekalekane ga tshedimošo, kotsi ye e lemogwago, bogolo bja khamphani, boleng bja mošomo le bja tirelo. Gape nyakišišo e sekasekile dilo tše di laolago go tšwa lehlakoreng la thekgo ya mmušo. Foreimiweke ya teori e be e theilwe godimo ga thekgo ya mmušo le tlhabollo ya boeti bja dinagamagaeng, ka nepo go diteori tša tlhohleletšo go hlabolla boeti bja dinagamagaeng. Diteori tše di hlalositše tlhabollo ya mafelo ao a etelwago go arabela seo baeng ba se lebeletšego goba ba swanetšego go se letela go tšwa mafelong ao ba a etelago. Mekgwa ye hlakantšwego e šomišitšwe go kgoboketša datha, tshekatsheko le tlhagišo. Dikutullo tša nyakišišo di laetša gore kamano ye botse e gona gare ga phetogo, boleng bja tirelo, le phihlelelo ya tšhelete, bjalo ka ge e tiišeditšwe ke teko ya tswalano ya Pearson. Mmotlolo wa khuduego o bontšhitše gore go na le kamano gare ga phihlelelo ya tšhelete, bogolo bja kgwebo le boleng bja tirelo (ka go šomiša boleng bja dipego tša tšhelete bjalo ka tekanyo ya boleng bja tirelo). Le ge go le bjalo, nyakišišo ye ga se ya tiišetša tswalano yeo ka dipalopalo. Go feta fao, dikutullo tša nyakišišo di paletšwe ke go hlatsela tsela ya kamano gare ga diphetogo tša kotsi ye e lemogwago le phihlelelo ya ditšhelete.
Die doel van hierdie studie was om finansiële toegang as ’n uitdaging vir klein en medium ondernemings (KMO’s) in toerisme en in landelike gebiede te assesseer. Die studie het op die verhouding tussen finansiële toegang en die determinante daarvan soos inligtingsongelykheid, waargenome risiko, ondernemingsgrootte, prestasie en diensgehalte gefokus. Die studie het ook hierdie determinante vanuit die perspektief van staatsondersteuning ondersoek. Die teoretiese raamwerk was op staatsondersteuning en landelike toerisme-ontwikkeling gebaseer met ’n fokus op motiveringsteorieë in die ontwikkeling van landelike toerisme. Hierdie teorieë het die ontwikkeling van bestemmings in reaksie op wat toeriste van bestemmings verwag of kan verwag, verduidelik. ’n Gemengde metodologie is gebruik vir die insameling van data en die ontleding en aanbieding daarvan. Die bevindinge van die studie het aangetoon dat daar ’n positiewe verhouding tussen die diensgehalte-veranderlike en toegang tot finansiering bestaan, soos deur die Pearson-korrelasietoets gestaaf. Die regressiemodel het aangedui dat daar ’n verhouding tussen toegang tot finansies, ondernemingsgrootte en diensgehalte (deur die gehalte van finansiële state as ’n maatstaf van diensgehalte te gebruik) is. Die studie het egter nie die verhouding statisties gestaaf nie. Voorts het die studieresultate ook in gebreke gebly om die rigting van die verhouding tussen die veranderlikes van waargenome risiko en toegang tot finansiering te bewys.