Institutional Repository

Onderwysersopleiding vir uitkomste-gebaseerde onderwys in Suid-Afrika

Show simple item record

dc.contributor.advisor Booyse, J. J. (Johannes Jacobus), 1952-
dc.contributor.author Dreyer, Johannes Machiel
dc.date.accessioned 2015-01-23T04:24:38Z
dc.date.available 2015-01-23T04:24:38Z
dc.date.issued 2000-11 en
dc.identifier.citation Dreyer, Johannes Machiel (2000) Onderwysersopleiding vir uitkomste-gebaseerde onderwys in Suid-Afrika, University of South Africa, Pretoria, <http://hdl.handle.net/10500/16685> en
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10500/16685
dc.description Summaries in English and Afrikaans
dc.description.abstract This study was undertaken because of the realisation that a new approach to teacher education will have to be followed if teachers are to be empowered to teach within the framework of the new educational dispensation, Curriculum 2005. Because such a change implies a new curriculumfor teacher training there is a need for research on how providers will have to adapttheir training approach and curriculum to meet the challeng.es of Curriculum 2005. In this study the development of a model for outcomes-based learning programme design is undertaken. To achieve this: outcomes-based education systems in the USA, Australie, New Zealand, Canada and England are investigated; he unique model of outcomes-based education that is being implemented in Soutr Africa is described and explained; requirements for the training of teachers in the context of outcomes-based education and Curriculum 2005 are identified and described; a model for outcomes-based learning programme design is developed to serve as a possible framework for the design of learning programmes for teaeher education for outcomes-based education in South-Africa. The study shows that outcomes-based teacher education has received only scant attention in the rest of the world. It is also shown that the design of learning programmes for outcomes-based education requires a somewhat different approach than traditional curriculum design, where content play such a dominant role. A model for outcomes-based teacher.education is suggested to facilitate the development of such programmes. It is hoped that the model will be of use and that it will contribute to sensible learning programmes which will empower teachers to function successfully in an outcomes-based education system. en
dc.description.abstract Hierdie studie het ontstaan uit die besef dat 'n nuwe benadering tot onderwysersopleiding gevolg sal moet word as onderwysers in staat gestel moet word om die nuwe kurrikulum, Kurrikulum 2005, op uitkomste- gebaseerde wyse in die praktyk te fasiliteer. Omdat so 'n verandering 'n nuwe kurrikulum impliseer is daar 'n behoefte aan navorsing om te bepaal hoe onderwysersopleidingsinstansies hul opleidingsbenadering en-kurrikulum moet aanpas om aan die eise van die nuwe kurrikulum en die nuwe onderrigrnodel in Suid-Afrika te voldoen. In hierdie studie is daar gepoog om 'n model vir uitkomste-gebaseerde leerprogramontwerp, vir die·opleiding van Suid-Afrikaanse onderwysers te ontwikkel. Om dit te kon regkry is: 'n ondersoek geloods na uitkomste-gebaseerde onderrigstelsels in die VSA, Australie, Nieu-Zeeland, Kanada en Engeland; die ontstaan en ontwikkeiing van die unieke model van uitkomste-gebaseerde onderrig wat tans in Suid-Afrika geimplementeer word, beskryf en verklaar; vereistes vir die opleiding van onderwysers geidentifiseer en beskryf binne die konteks van 'n uitkomste-gebaseerde onderrigrnodel en Kurrikulum 2005; 'n model vir uitkomste-gebaseerde leerprogram ontwikkel wat as moontlike raamwerk kan dien vir die ontwerp van leerprogramme vir opleiding van onderwysers vir uitkomste-gebaseetde onderrig in Suid-Afrika. Hierdie studie toon aan dat uitkomste-gebaseerde onderwysersopleiding nog weinig aandag geniet het in die res van die wereld. Daar word ook aangetoon dat die ontwerp van leerprogramme vir uitkomste-gebaseerde onderwysersopleiding 'n ietwat ander benadering vereis as wat gegeld het in tradisionele kurrikulumontwerp, waar inhoude so 'n dominante rol speel. 'n Model vir leerprogramontwerp vir uitkomste-gebaseerde onderwysersopleiding word voorgestel om die ontwikkeling van sodanige programme te vergemaklik. Daar word vertrou dat die model van waarde sal wees en daartoe sal meewerk dat sinvolle leer-programme antwerp sal word wat onderwysers in staat sal stel om suksesvol binne die stelsel van uitkomste-gebaseerde onderrig te funksioneer. af
dc.format.extent 1 online resource (xxii, 353 leaves) : illustrations
dc.language.iso af
dc.subject Uitkomste-gebaseerde onderrig af
dc.subject Onderwys in Suid-Afrika af
dc.subject Onderwysersopleiding af
dc.subject Leerprogramontwerp af
dc.subject Kurrikulum 2005 af
dc.subject Uitkomste af
dc.subject Outcomes-based education en
dc.subject Education in South Africa en
dc.subject Teacher education en
dc.subject Learning programme development en
dc.subject Curriculum 2005 en
dc.subject Outcomes en
dc.subject.ddc 370.711
dc.subject.lcsh Teachers -- Training of en
dc.subject.lcsh Competency based education -- United States en
dc.subject.lcsh Competency based education -- Australia en
dc.subject.lcsh Competency based education -- New Zealand en
dc.subject.lcsh Competency based education -- Canada en
dc.subject.lcsh Competency based education -- England en
dc.subject.lcsh Competency based education -- South Africa en
dc.subject.lcsh Education -- South Africa en
dc.subject.lcsh Curriculum planning -- South Africa en
dc.title Onderwysersopleiding vir uitkomste-gebaseerde onderwys in Suid-Afrika af
dc.type Thesis
dc.description.department Teacher Education
dc.description.degree D Ed. (Didactics)


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search UnisaIR


Browse

My Account

Statistics